Examene

Calendarul Evaluarilor de la finalul claselor a II-a, a IV-a, a VI-a și a VIII-a in anul scolar 2014-2015
 

   Clasa a II-a:


18 mai 2015: Scris - Limba romana
19 mai 2015: Citit - Limba romana / Scris-Citit: Limba romana pentru minoritatile nationale
20 mai 2015: Matematica
21 mai 2015: Scris - Limba materna
22 mai 2015: Citit - Limba materna

 

 

   Clasa a IV-a:


26 mai 2015: Limba romana
27 mai 2015: Matematica
28 mai 2015: Limba materna

 

   Clasa a VI-a:


2 iunie 2015: Limba si comunicare
3 iunie 2015: Matematica si Stiinte ale naturii


   Clasa a VIII-a:


22 iunie 2015: Limba şi literatura română - probă scrisă
23 iunie 2015: Limba şi literatura maternă - probă scrisă
24 iunie 2015:Matematica - probă scrisă


   Cum se desfasoara Evaluarea de la finalul claselor a II-a, a IV-a a VI-a?

 

Evaluarile se desfasoara in timpul orelor de curs, un functie de programul fiecarei scoli. La clasa a VI-a, comisiile judetene trebuie sa stabileasca un interval orar unic pentru desfasurarea testelor, pentru toate scolile din judet.

La clasa a II-a, elevilor le vor fi date testele si vor fi supravegheati de invatatoarea de la clasa. La clasele a IV-a si a VI-a, administratorul de test este un profesor care nu preda la clasa respectiva. Pe toata durata evaluarii, administratorul de test este asistat de un al doilea profesor, care nu preda la clasa respectiva, prevede metodologia.

Salile in care se desfasoara evaluarile sunt, de regula, salile de clasa in care elevii clasei invata in mod obisnuit, iar copiii se aseaza in banci in aceeasi ordine pe care o respecta la ore.

Fiecare elev primeste testul, pe care isi scrie numele, prenumele si scoala. Pe durata evaluarii, profesorul asigura respectarea ordinii si a linistii in sala de clasa. Este interzis ca profesorul sa le dea elevilor indicatii de rezolvare a testelor, sa faca modificari ale testelor sau sa realizeze completari ale rezolvarilor testelor.

Testele la care au raspuns copiii sunt evaluate in scoala, de catre profesorii din scoala respectiva. Fiecare test de la clasele a II-a si a IV-a este evaluat de catre doi profesori, dintre care unul este invatatorul de la clasa.

La clasele a VI-a, testele de "Limba si comunicare" sunt evaluate de echipe formate din doi profesori - unul cu specialitatea Limba si literatura romana si celalalt cu specialitatea Limba moderna. In cazul elevilor care au urmat studiile intr-o limba a minoritatilor nationale, echipa este formata din trei cadre didactice, al treilea avand specialitatea Limba si literatura materna.

Tot la clasele a VI-a, testele de "Matematica si Stiinte ale naturii" sunt evaluate de echipe formate din trei cadre didactice, unul cu specialitateaMatematica, al doilea cu specialitatea Fizica, al treilea cu specialitateaBiologie.

Evaluarea fiecarui test se face cu respectarea stricta a baremului si a instructiunilor cuprinse in Caietul cadrului didactic. Metodologia spune ca profesorii evaluatori pot sa faca sublinieri sau mentiuni pe teste, in timpul corectarii, pentru a face mai simpla analiza rezultatelor si comunicarea acestora catre elevi si parinti.

Corectarea testelor trebuie sa se termine la cel mult 7 zile de la sustinerea ultimului test la fiecare clasa evaluata. Metodologia prevede ca directorul scolii trebuie sa asigure incarcarea rezultatelor de la teste intr-o aplicatie informatica dedicata si transmiterea fiselor de evaluare si a testelor catre profesorii de la clasele a II-a, a IV-a, respectiv a VI-a, pentru ca ele sa fie analizate cu elevii si parintii.

Rezultatele individuale obtinute la Evaluarile Nationale de la finalul claselor a II-a, a IV-a si a VI-a NU se afiseaza, NU se comunica public si NU sunt trecute in catalog.